Digital Future of B2B, het event over de digitale toekomst van marketing & sales

Vraagt u zich ook af hoe uw website en alle online activiteiten substantieel kunnen bijdragen aan de resultaten van uw onderneming?

Om die vraag te beantwoorden organiseren de High Tech Campus Eindhoven, Beeckestijn Business School en Webs op dinsdag 28 juni 2016 hét event over online business to business communicatie, marketing & sales, oftewel The Digital Future of B2B. Een dag voor directieleden, marketing­ en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak.

Waarom dit event bezoeken?

Maar liefst 70% van het aankoopproces in de B2B verloopt online. Daardoor zijn klanten vaak al goed geïnformeerd over wat er op de markt te koop is. Dat betekent ook dat je als verkoper een ander gesprek moet voeren dan voorheen. Veel bedrijven in de B2C benutten al volop de kansen die het digitale landschap ze biedt; daar zijn ze veelal succesvoller in dan bedrijven die hun roots in de traditionele retail hadden liggen. De meeste B2B successen worden nog op een relatief traditionele manier behaald. Dat zal ook zo blijven.

Wat echter wel degelijk veranderd is, is hoe klanten het (aan)koopproces doorlopen. En daar kunnen de meeste B2B bedrijven nog flinke winsten behalen. Op The Digital Future of B2B laten we zien hoe anderen dat gedaan hebben en hoe je zelf als bedrijf de eerste stappen kunt zetten.

Het programma

Het event wordt met een groot aantal Brabantse bedrijven georganiseerd en kent een hele pragmatische “typische” Eindhovense aanpak. Het programma is opgebouwd uit drie kernonderdelen:

1. Why
Waarom veranderen? Topsprekers uit de B2B gaan hier in op welke ontwikkelingen zij zien en hebben gezien, welke successen er geboekt worden, en hoe deze in te zetten zijn voor uw eigen business. Zij kunnen aantonen dat hun succes direct te relateren is aan de stappen die ze hebben gemaakt op het digitale vlak. Want ook Eindhoven en de gehele Brainport regio kent haar successen.

Neem Exact die ieder jaar het aantal klanten met 35 tot 40 procent ziet groeien, doordat zij met behulp van marketing automation de sales pijplijn weten te vullen. Mark Appel komt hier over vertellen. Marieke Heesakkers van Berkvens Deursystemen komt spreken over inbound marketing en de successen die zij daarmee behaalden. Daarnaast komen Beeckestijn Business School, AFAS, Selecta, Cisco Systemen, NUON, IBM en velen anderen hun praktijkcases presenteren. Waarom liggen er voor jouw bedrijf ook kansen in het digitale tijdperk?

2. How
Hoe te veranderen? Heel wat collega­bedrijven zijn erg succesvol met hun online marketing en sales activiteiten. Wij hebben enkele toppers uit de B2B gevraagd om hun praktijkverhalen met jullie te delen. Hoe hebben zij hun online succes gerealiseerd en wat kun je daar van leren?

3. What
Wat ga jij doen? Er is software in de markt, er zijn best practices te delen, er zijn methodes ontwikkeld, er kunnen adviezen uitgebracht worden. Kortom, je kunt op vele manieren aan de slag om stappen te maken in het digitale tijdperk. Na deelname aan dit congres weet je welke stappen je kunt nemen.

Doelgroep

Naar The Digital Future of B2B komen 300 commercieel directeuren, marketing- en sales managers. Zo'n 70% komt uit het MKB, 20% uit de groot zakelijke markt en 10% uit start-ups. Deze mensen zijn werkzaam in de volgende B2B industrieën:

  • High-Tech Industrie
  • Maakindustrie
  • Media Telecom IT/Software
  • Agro + Food
  • Automotive
  • Health en lifetec
  • Bouw
  • Energie

Kortom, een diverse doelgroep maar wel allemaal geïnteresseerd in één vraag: hoe gaat digitaal bijdragen aan mijn business?

Word spreker op #DFB2B 2017  Word partner van #DFB2B 2017

Een evenement van

Webs

Partners #DFB2B 2016

Partners