Het event over de digitale toekomst van B2B marketing & Sales

Naar The Digital Future of B2B komen 300 commercieel directeuren, marketing- en salesmanagers. Zo'n 70% komt uit het MKB, 20% uit de groot zakelijke markt en 10% uit start-ups.

Onderwerpen

Moderne marketing
Integrale marketing tools & technieken. Hoe creëer je authentieke marketing die werkt als een magneet voor de doelgroep?

Klant centraal
Hoe breng je de B2B buyer persona’s, -journeys en -centers in beeld?

Leadgeneratie
Content marketing voor leadgeneratie, lead nurturing: SEO, blogs, whitepapers, forms, social media, campagne management, behavioural & audience targeting.

Marketing & sales alignment

Met de verder toenemende digitalisering krijgen marketing en sales steeds meer met elkaar te maken.

Hoe werken sales en marketing samen in het digitale tijdperk?

ROI van marketing
Tips & tricks, showcases, tools.
Waarde creatie met moderne marketing. 

Download partnerprogramma Blijf op de hoogte

 

#DFB2B | Why

De digitale transformatie in de wereld van B2B

meer info
#DFB2B | How

Workshops, cases, best practices, leren van elkaar

meer info
#DFB2B | What

Tips en tricks, tools, software, waar ga je mee aan de slag?

meer info
#DFB2B | Why | Henry Robben

Henry Robben

Nyenrode Business Universiteit

Als Professor in Marketing aan de Nyenrode Business Universiteit houdt Henry Robben zich voornamelijk bezig met onderwijzen en onderzoek naar strategische marketing en innovatie management. Beide activiteiten verbinden hem op dagelijkse basis met academische en zakelijke instellingen. lees verder

#DFB2B | How | Marieke Heesakkers

Marieke Heesakkers

Berkvens Deursystemen

Na 3,5 jaar als Brand Manager van Limburgia Utiliteitsdeuren, is Marieke de uitdaging aangegaan om in de rol van Marketing Manager ook 'grote zus' Berkvens Deursystemen weer optimaal zichtbaar te krijgen in de markt. Tevens is Marieke eindverantwoordelijk voor de marketing van de merken Limburgia Utiliteitsdeuren en Vari-Doors Schuifdeursystemen. lees verder

#DFB2B | How | Mark Appel

Mark Appel

Exact

Sinds 4 jaar is Mark actief als Global Marketing Director van het onderdeel Cloud Solutions bij Exact, de Nederlandse marktleider in online accounting. Zijn doel hierbij: Het vullen van de pijplijn voor sales.  lees verder

#DFB2B | How | Ronald Velten

Ronald Velten

IBM Europe

Met meer dan 15 jaar ervaring in business en marketingstrategie in de hightech B2B markt is Ronald nu actief bij IBM Europa. Zijn taak binnen deze functie is met name het realiseren van marketinginnovatie en -prestatie. Hierdoor is het begeleiden van veranderingen en het transformeren van de marketing een belangrijke factor geworden. lees verder

#DFB2B | How | Sander Seton

Sander Seton

AFAS

Na een studie Journalistiek en Communicatie en een periode van 6 jaar als Customer Service Manager bij Interhiva B.V. kwam Sander al vrij snel uit bij AFAS. Nu in de functie van Marketing Manager houdt Sander zich bezig met content marketing en lead generatie. lees verder

#DFB2B | What | Allard van Veelen

Allard van Veelen

Vanderlande Industries

Allard van Veelen: Marketeer bij Vanderlande en Bourgondiër in hart en nieren. Na eerst een aantal jaar actief te zijn geweest binnen de marketing van Molex en Ricoh is Allard in 2013 aan het werk gegaan bij Vanderlande als Group Leader Products & Marketing. lees verder

Edwin Vlems
#DFB2B | How | Edwin Vlems

Edwin Vlems

MCB

Edwin Vlems is Marketing Manager bij MCB en deelt graag zijn marketingexpertise & vernieuwingen. Een paar keer per jaar geeft hij presentaties over marketing op universiteiten en congressen: "Leuk om te doen en de reacties die je krijgt zijn waardevol." Edwin is voorloper op het gebied van ‘Inbound Marketing’ (social media, content marketing) en heeft daar het boek ‘REAL Inbound Marketing’ (ISBN 1477676201) over geschreven. lees verder

#DFB2B | What | Ian Stanley

Ian Stanley

HubSpot

Ian Stanley is Marketing Director bij HubSpot; een marketing automation tool. Met meer dan 10 jaar ervaring op zak en kennis over inbound en content marketing is Ian in 2013 bij HubSpot terecht gekomen. Hier houdt hij zich nu bezig met de marketinguitingen voor het concern in Ierland. lees verder

#DFB2B | How | Kristien Janssen

Kristien Janssen

Selecta

"Dream it, Believe it, Achieve it!" Het motto van Kristien Janssen, Sales en Marketing Director bij Selecta. Na een master's degree in Rechten te hebben gehaald in Leiden, is Kristien eerst aan de slag gegaan bij Randstad. Na bijna 10 jaar ervaring hier werd het tijd voor een nieuwe uitdaging en is ze in 2013 begonnen bij Selecta. lees verder

#DFB2B | How | Patrick Janssen

Patrick Janssen

Cisco Systems

Patrick Janssen is sinds 2012 actief bij Cisco als Marketing Manager. In deze functie is hij binnen het Nederlandse Management Team eindverantwoordelijk voor de marketingvisie, -strategie en executie van Cisco Nederland. lees verder

#DFB2B | Why | Anne-Marie Fokkens

Anne-Marie Fokkens

Booming Brabant

Anne-Marie Fokkens is dagvoorzitter van The Digital Future of B2B. Anne-Marie is de presentatrice van het televisieprogramma 'Booming Brabant' en het achtergrondprogramma 'Onder Ons' op Omroep Brabant. Daarnaast is ze dit jaar de dagvoorzitter van The Digital Future of B2B. Meer van Anne-Marie Fokkens lees verder

#DFB2B | What | Jeroen Rietvelt

Jeroen Rietvelt

Visser & Visser

Na de marketing te hebben verzorgd voor bedrijven als Bike Totaal, Expert en Channel Media Company, is Jeroen vanaf 2014 aan het werk gegaan bij Visser & Visser Accountants en Belastingadviseurs. Hier neemt hij de functie van Marketing en Communicatie Manager in. Met de klant als centraal uitgangspunt adviseert hij de directie op zijn vakgebied. Jeroen richt zich hierbij op de insteek van inbound marketing. lees verder

Linda Cornelissen
#DFB2B | Why | Linda Cornelissen

Linda Cornelissen

TNS NIPO

Linda is een zeer ervaren B2B Consultant, gespecialiseerd in positionerings- en communicatievraagstukken. Ze weet alles van de Buyer Journey. Linda is pas tevreden als ze samen met en voor haar opdrachtgevers direct bruikbare insights heeft verkregen. lees verder

#DFB2B | Why | Roeland Dietvorst

Roeland Dietvorst

ISAM

Als Neuropsycholoog doet Roeland Dietvorst o.a. onderzoek naar de brein mechanismen die ons koopgedrag sturen. Daarnaast is Roeland actief als professor bij het Institute for Sales en Account Management (ISAM) en bij het European Institute for Brand management (EURIB). lees verder

#DFB2B | What | Albert Mensinga

Albert Mensinga

Albert Mensinga Creative

Met zijn eigen bedrijf, Albert Mensinga Creative, focust Albert zich op de online markt. Iedereen is tegenwoordig online te vinden en ook de economie verplaatst zich hier naartoe. De wereld wordt digitaal. Iedereen, zowel de particuliere consument als de zakelijke inkoper, begint zijn zoektocht tegenwoordig met Google. Hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf degene is die als eerste gevonden wordt tijdens die zoektocht? lees verder

#DFB2B | Why | Patrick Maes

Patrick Maes

CPI-Consulting

Patrick Maes is al meer dan 20 jaar actief in het consultancy vak en helpt met zijn bedrijf CPI-Consultancy andere bedrijven bij het heruitvinden van sales, marketing, customer service en value delivery. Patricks filosofie hierin? ‘The world is changing and companies are missing out on these offers’. lees verder

#DFB2B | What | Heike van der Woerd + Jan Bons

Heike van der Woerd + Jan Bons

De AfspraakFabriek

Jan Bons en Heike van der Woerd zijn de oprichters van o.a. De AfspraakFabriek. Hiermee organiseren ze open beldagen waar mensen die moeite hebben met het maken van een sales call een dag intensief hiermee bezig zijn. Ze creëren een omgeving waarin mensen zelf succesvol kunnen zijn. lees verder

#DFB2B | Why | Hans Buskens

Hans Buskens

PieterBas Automatisering

Samen met zijn broer is Hans Buskens eigenaar en oprichter van het automatiseringsbedrijf Pieterbas. Met specialisatie in de afval en reinigingsbranche levert PieterBas standaard logistieke en administratieve software voor automatisering. Bovendien waren ze het eerste bedrijf in deze branche dat besloot zich te richten op de inbound marketing. lees verder

Hans Molenaar
#DFB2B | Why | Hans Molenaar

Hans Molenaar

Beeckestijn Business School

Hans Molenaar is directeur van Beeckestijn Business School en tevens voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM). Hans houdt zich inhoudelijk met name bezig met marketing innovatie, digitale marketing in B2B, CRM en sales & marketingstrategie. lees verder

#DFB2B | Why | Leon van Melick

Leon van Melick

FranklinCovey Benelux

Leon is als Trainer/Consultant werkzaam bij kantoren van Franklin Covey in Duitsland en de BeNeLux. Wereldwijd is hij actief in meer dan 30 landen en helpt hij bedrijven over de hele wereld hun sales performance te verbeteren. Zijn succes zit hem in zijn enthousiasme, 24 jaar ervaring en expertise in het veld van o.a. Cultural Change, Sales Performance en Personal Leadership. lees verder

#DFB2B | Why | Gijs van den Broek

Gijs van den Broek

WeMarket

Gijs van den Broek is Chief Commercial Officer bij www.wemarket.com. WeMarket is het recent gelanceerde en ’s werelds eerste business-to-business only online marktplaats waarbij inkopers en leveranciers bijeen worden gebracht voor een persoonlijke, veilige en transparante wereldhandel. De marktplaats is toegankelijk voor alle industrieën en maakt het mogelijk om eenvoudig wereldwijd handel te drijven met betrouwbare bedrijven, van bekende merken tot distributeurs, groothandels, retailers en stocklot traders. Producten omvatten nieuwe collecties, huidige voorraden, oude voorraden, gerepareerde items en geretourneerde handelswaar. Gijs gaat tijdens zijn breakout sessie op kennisevent Digital Future of B2B (DFB2B) dieper in op de toekomstplannen van het bedrijf: “Het gebruik van WeMarket is - net als WeTransfer - gratis. Wat we van WeTransfer leerde is dat je winst kunt maken als je veel gebruikers hebt en voor extra diensten een klein beetje geld vraagt. Na verloop van tijd gaan we een aantal premium features aanbieden, waarvoor je moet betalen als je daar gebruik van maakt. Hoe meer mensen daar gebruik van maken des te winstgevender. Ons doel is om de wereldhandel te bevorderen en binnen een paar jaar een miljoen gebruikers te verwelkomen.” lees verder

#DFB2B | What | Marije van Donselaar

Marije van Donselaar

NUON

Marije is bij NUON verantwoordelijk voor de positionering van NUON in de zakelijke markt en alle marketingactiviteiten die daarbij komen kijken. lees verder

Een evenement van

Webs

Partners #DFB2B 2016

Partners