Wat er op het digitale menu van DFB2B staat

6 juni 2016 Wat er op het digitale menu van DFB2B staat

Programma kennisevent bekend

Na het succes van de eerste, uitverkochte editie kon een vervolg op the Digital Future of B2B (DFB2B) niet uitblijven. Dit kennisevent draait om de digitale toekomst van marketing en sales. Op 28 juni vindt DFB2B 2016 plaats op de High Tech Campus in Eindhoven. Het programma is inmiddels bekend en ook deze editie barst van interessante sprekers, workshops en case studies. Een ideale dag voor directeuren, marketing- en sales managers om te leren hoe je online succes boekt.


Vorig jaar bezochten ruim 300 geïnteresseerden het evenement. Zo'n 70 procent van de bezoekers komt uit het MKB, 20 procent uit de groot zakelijke markt en 10 procent uit start-ups. Een gevarieerde groep die op deze dag samen komt om uit te vinden hoe online bij kan dragen aan de resultaten van je business. 

DFB2B inbound marketing

Na het succes van DFB2B 2015 ga je dit jaar opnieuw in de toekomst kijken! 

 

Na afloop van het event ga je ga naar huis met tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Waarom zelf opnieuw het wiel ontdekken als de professionals uit het veld je de informatie uit eigen hand kunnen geven? 

Waarom?
DFB2B is opgedeeld in drie onderdelen: Why, How en What. Elke sectie heeft zijn eigen keynote spreker. Neuromarketeer Roeland Dietvorst van Neuro Labs bijt het spits af. In zijn keynote - die onder het thema 'Why'  valt - vertelt hij over de werking van onze hersens. Hoe steekt ons koopgedrag in elkaar en wat is het effect van reclame?

Na de sessie van Roeland kun je presentaties bijwonen van onder meer Leon van Melick van FranklinCovey. In zijn lezing vertelt hij over de overstap van offline naar online. Deze verandering is ingrijpend en vraagt een andere werkwijze. Hoe krijg je als ondernemer je werknemers mee? Transformeren kun je leren.

 

DFB2B inbound marketing

Hebben commercials invloed op ons koopgedrag?


In het ochtendprogramma is ook een sessie van Patrick Maes van CPI-Consulting te volgen. Hij vertelt over disruptive selling. Bij deze verkoopmethode draait het om het gelukkig maken van klanten, werknemers en aandeelhouders door de inzet van technologie en creativiteit. Patrick schreef er een boek over.

Hoe?
Na een korte pauze is het tijd voor het tweede onderdeel. In het blok ‘How’ draait het erom hoe je verandert. Keynote spreker Mark Appel van Exact vertelt hoe het bedrijf succes boekte dankzij een combinatie van outbound en inbound marketing. Ook komen de moeilijkheden aan bod die men ervoer bij de implementatie van moderne marketing. 

Na de keynote kan een sessie van Hans Buskens van PieterBas gevolg worden. In deze presentatie deelt Hans zijn ervaringen met inbound marketing. Hij besloot de overstap te maken toen outbound marketing niet meer het gewenste effect opleverde. Hoe dat in zijn werk ging en tegen welke problemen hij aanliep, vertelt Hans in zijn presentatie. 

DFB2B inbound marketing

Werknemers vormen het DNA van je bedrijf. Laat hen bloggen en zet hen in de etalage!


Ook Marieke Heesakkers van Berkvens Deursystemen geeft net als vorig jaar acte de présence op DFB2B. Ze vertelt hoe ze door te bloggen meer bezoekers naar de website trok. Het leverde een omzetverhoging op. Het belang van authentieke content komt naar voren. Marieke is een groot voorstander van blogs die geschreven zijn door werknemers zelf. Het personeel is het DNA van het bedrijf en geldt als visitekaartje. Hoe je met bloggen begint, leert Marieke je ook. 

Wat?

Na de lunch volgt het derde, afsluitende deel van dit evenement. In het slotstuk staat ‘What’  centraal. Je weet nu waarom en hoe je iets doet, maar wat ga je nu precies doen? Ian Stanley van HubSpot vertelt meer over de mogelijkheden van marketing automation software. Hij leert je wat je met HubSpot kunt doen.

Na Ian’s verhaal is het de beurt aan Marije van Donselaar van Nuon. Zij vertelt hoe ze leads ‘nurturet’ en ‘salesrijp’ maakt door content marketing. Dat doe je met inbound marketing. De implementatie van deze moderne marketingmethode heeft het energiebedrijf geen windeieren gelegd, maar de invoering ervan kostte veel moeite. Marije vertelt welke stappen ze doorliep.

DFB2B inbound marketing

De klant gaat zelf online op zoek naar informatie en roept verlopers minder snel om hulp. 

Behalve Marieke Heesakkers is ook Edwin Vlems van MCB een bekend gezicht. Ook hij stond vorig jaar voor een volle zaal. Edwin vertelt over inbound marketing en de kracht van bloggen. Content is de toekomst en Edwin leert je wat je moet doen om bij te blijven. 

En verder...

Naast deze sessies valt er nog veel meer te beleven. Zo komen ook workshops en case studies van onder meer Jeroen Rietvelt (Visser & Visser), Heike van der Woerd en Jan Bons (de AfspraakFabriek), Hans Molenaar (Beeckestijn Business School) en Kristien Janssen (Selecta) voorbij.

Dit evenement is ideaal voor directieleden en marketing-­ en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak. Je krijgt een heleboel praktische informatie waarmee je direct aan de slag kunt. Na afloop van deze dag is er tijd voor een netwerkborrel, zodat je met gelijkgestemden ideeën en ervaringen kunt uitwisselen. Laat je informeren en inspireren!

Door: Frank van de Ven

Een evenement van

Webs

Partners #DFB2B 2016

Partners