Van offline naar online: nieuwe markten aanboren en leads scoren

6 juni 2016 Van offline naar online: nieuwe markten aanboren en leads scoren

Cisco past content op bezoeker aan

“Ik ben heel erg blij met verandering. Ik zou heel depressief worden als ik in een statische markt of omgeving met weinig beweging moest werken.” Aan het woord is marketing manager Patrick Janssen van Cisco Nederland. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het leveren van IT infrastructuur (hardware, software, services) en is bezig met een Digitization journey. Patrick vertelt hoe Cisco de reis naar het digitale tijdperk op een succesvolle manier doorliep en nog steeds doorloopt.

 

Na eerst een aantal jaar sales te hebben gedaan bij een ICT bedrijf is Patrick daarna doorgestroomd richting de marketing kant. Hij werkte onder meer voor Microsoft en Symantec. Sinds drie jaar is hij verantwoordelijk voor de marketing van Cisco in Nederland.

 

"Op digitaal gebied zijn wij tweeledig bezig. Aan de ene kant heb je content. Digitalisering is daarbij ontzettend belangrijk."

 

"We gebruiken thema’s als Digitalisatie en Internet of Things om onze waarde voor de klanten aan te tonen. Met onze visie helpen we klanten om bepaalde strategieën te realiseren. Het begrip Smart Cities - de samenkomst van digitalisering en verstedelijking - is een bekende term in de markt. Hierbij helpen we overheden om steden slimmer te maken qua infrastructuur en logistiek. Dat is dus meer het inhoudelijke gedeelte,” weet Patrick.

 Smart_cities_

In Smart Cities komen digitalisering en verstedelijking samen.

 

Aan de andere kant past Cisco de digitale ontwikkelingen ook toe binnen de eigen marketing en sales afdelingen. “Dit doen we door een brede inzet van social media als marketing instrument. We zijn actief op Twitter, Youtube, LinkedIn en Facebook. Daarnaast houden we ons bezig met social selling en dat is dus meer de sales kant.

Dit houdt in dat we de sales afdeling helpen om via LinkedIn sales te bedrijven. We leren hen hoe ze via dit platform nieuwe prospects kunnen targetten en nieuwe markten kunnen aanboren.”  

 

In de marketing afdeling gaat het naast social media ook om data intelligentie, stelt Patrick: “Connected intelligence noemen we dat. Dit zijn projecten waarmee we voorspelbaar klantgedrag kunnen aantonen en daarop kunnen anticiperen. Bijvoorbeeld door onze content op specifieke bezoekers aan te passen.

individu

Connected Intelligence maakt het mogelijk de content aan te passen aan de bezoeker.


Connected Intelligence verkeert nog in de pilotfase en zal langzaamaan steeds meer vorm krijgen. Op den duur moet dat systeem Predictive analytics op het gebied van klantgedrag uitvoeren.”

 Naast de ontwikkeling van Connected Intelligence is Cisco ook druk met de doorontwikkeling van hun website.

 

“We willen onze website continu moderniseren. Het doel is om onze bezoekers nog beter te kunnen analyseren en van gerichte content te voorzien.”

 

Dat de digitale toekomst veel veranderingen met zich meebrengt en continu in beweging is, spreekt Patrick erg aan: “Ik ben erg enthousiast over verandering en ik zou denk ik depressief worden als ik in een statische markt of omgeving zou werken. De wereld van de digitalisering is continue aan verandering onderhevig. Ik vind al die ontwikkelingen geweldig en het is een uitdaging om met onze online aanpak het verschil te kunnen maken.”

Wereld

De Digitale Wereld verandert constant. Dit is precies wat Patrick zo aanspreekt in deze markt. 

 

Patrick vertelt 28 juni op Digital Future of B2B hoe Cisco zich voorbereidt op de digitale toekomst. Op dit kennisevent deelt hij zijn ervaringen van de overstap van offline naar online, over de kritieke alignment tussen Sales en Marketing en het belang van meetbaar lead management. Hij denkt dat veel bedrijven kunnen leren van Cisco:

Ik vertel een realistisch verhaal over onze Journey so far. Onze transitie is er één van vallen en opstaan. Dat wij een grote organisatie zijn, heeft zowel voor- als nadelen. De grootte van de organisatie kan soms vertragend werken bij innovatie slagen, maar op het moment dat we er klaar voor zijn hebben we de power om enorme impact te drijven. Ik denk onze journey herkenbaar is voor veel mensen.”


Naast het verhaal van Patrick zijn er nog veel meer interessante cases te volgen en demo’s te bezoeken op Digital Future of B2B. Dit kennisevent is ideaal voor directieleden en marketing en salesmanagers om inspiratie op te doen voor een succesvolle online aanpak.

 

 

Bron Goal: http://www.nu.nl/mixed-zone/3478212/subliem-doelpunt-van-michel.html
Bron Smart City: http://www.greeners.co/berita/smart-green-city-solusi-masalah-kota-masa-depan/
Bron Individuen: http://www.manbiz.gr/

 

Door: Stephanie Kester

Een evenement van

Webs

Partners #DFB2B 2016

Partners